Wat is het doel van jouw website? Mensen laten zien wat je doet? Of misschien heb je wel een website puur omdat je denkt het nodig te hebben…
In dit blog delen wij een aantal tips die jij direct toe kunt passen om meer bezoekers om te toveren tot klanten. In dit blog leer jij hoe jij zelf neer kunt zetten als autoriteit waardoor mensen staan te springen om met jou contact op te nemen en meer te horen over jouw dienst of product.
Storytelling
Informatie delen op jouw website heeft geen zin, het gaat erom dat jij verhalen verteld. Mensen willen verhalen horen omdat zij die beter opslaan. Zorg ervoor dat jij narratieve teksten schrijven die tot de verbeelding spreken en aanzetten om door te lezen en er uiteindelijk voor zorgen dat de lezer contact met jou wil nemen.
Maar hoe doe je dit?
Voor onze klanten gebruiken wij de ‘Hook, story, offer methode’. In al onze eigen teksten en die van e-mails tot advertentieteksten en organische posts maken wij gebruik van storytelling.
Een sterke opener
Begin jouw tekst met een ‘hook’; een zin die de aandacht trekt. Hieronder 3 voorbeelden:
- De nummer 1 fout die coaches maken binnen hun marketing
- De meest gemaakte fout van starters bij het zoeken naar een baan
- Dit is de manier waarmee jij minder vaak moe bent en meer energie overhoudt in de winter
- De meest gemaakte fout van mensen die hun huis willen verkopen, waardoor de verkoopwaarde daalt
Wat valt je op aan bovenstaande headlines?
Er wordt bij alle headlines ingespeeld op een pijnpunt en op een verlangen, ook wordt er gebruik gemaakt van tegenstellingen, waardoor de lezer enigszins verward is en verder wilt lezen.
Deel jouw persoonlijke ervaringen
Vervolgens is het de kunst om jouw tekst in een narratieve vorm op te schrijven. Zorg ervoor dat je een verhaal verteld. Deel jouw ervaring, je persoonlijke reis en je tegenslagen en vertel daarmee wat de lezer kan bereiken als hij of zij met jou gaat samenwerken.
Social Proof
Daarnaast wil je social proof hebben op jouw website. Niemand wil een product of dienst afnemen waarbij het niet duidelijk is of datgene wat wordt aangeboden werkt. Zorg ervoor dat er testimonials op jouw website staan. Het liefst in video vorm, dit springt er meer tussenuit dan een geschreven tekst, en bovendien mensen houden van video doordat het minder moeite kost om de informatie tot je te nemen.
Ook zien ze de persoon in kwestie, waardoor ze zich kunnen inleven en herkennen in de persoon die zijn of haar positieve ervaringen deelt op jouw website.
Een duidelijke call to action
Tot slot is het de kunst om jouw tekst(en) te eindigen met een duidelijke call to action. Mensen hebben een verhaal gelezen, ze zitten er lekker in, en ze zijn ready om contact met jou op te nemen.
Maar.
Dan moet dit wel kunnen en het liefst zo laagdrempelig mogelijk. Zorg ervoor dat je een weggever hebt: een e-book, een video cursus of een strategiegesprek waarin jij uiteindelijk jouw dienst kan verkopen.
Dit was hem. Hopelijk haal jij hier een aantal inzichten uit en pas je die toe, zodat jij nog meer mensen blij kunt maken met jouw werk.
Wil je eens sparren over jouw marketingstrategie en kijken waar voor jou de kansen liggen?
Klik op de link hieronder om een virtueel kopje koffie in te plannen.